Dagen etter, fredag 9. februar, var det oppholdsvær, og jeg tok en ny runde rundt havneområdet i øst for å ta de bildene snøværet forhindret dagen før. Denne gangen gikk jeg turen motsatt vei, først gjennom Gamlebyen og opp Kongsveien.
Tog 113 dukker fram under bruene for motorveien på Sørenga. Her jobbes det med senketunnelen.
Fem minutter etterpå kommer et 16-lok med Gt 4956 og tomme tømmervogner gjennom anleggsområdet.
69-sett ved Grønlia.
73B.045 (tog 115) ved Kongshavn.
72-sett nr. 1 ved Kongshavn.
Green Cargo Rc4 1306 med Gt 45955.
Klokka er nå kvart over to, og fortsatt har det ikke dukket opp noe kipptog. Siden i går har det blitt lastet opp tre biltransportvogner, så at det snart blir aktivitet på havnesporet er ganske sikkert. Jeg får fortsette å henge rundt...
Ettermiddagens overraskelse: HectorRail med Gt 41883 to og en halv time forsinka! Jeg skulle gjerne ha vært i bedre posisjon, men det kom bare helt plutselig ut av intet. Lokomotivet er 161.103-7 Gittes.
Klokka er blitt 14.30 og kippen har fortsatt ikke dukket opp. Jeg må labbe innover mot byen igjen. 72-sett nr. 16 ved Grønlia/Kongshavn.
69-sett 086 på omtrent samme sted.
Så, når jeg har kommet like under Sjømannsskolen, kommer Skd 226.08 og 02 som jeg regner med skal ned å hente bilvognene. Det er uansett ikke tid til å gå tilbake, så det er bare å prøve igjen en annen dag.
På den store bussparkeringa ved Oslo S gjør bussene seg klar for ettermiddagens dont.
Haven med skinnegående befordringsmidler i startgropa.
Om jeg ikke fikk noe bilde av skifting på havnesporet, ble det i hvert fall en masse andre togbilder, og bilder av anlegget fikk jeg også, så alt i alt ble dette en svært produktiv ettermiddag.
Tilbake til menyen